לקבל מכתבים כמו גדולים

 

 

 

 

  

 

ילדים אוהבים להתנהג כמו גדולים. גדולים מקבלים מכתבים. ילדים בדרך כלל לא....הנה הזדמנות לאפשר להם להרגיש גדולים ולהרוויח על הדרך גם אוריינות, למידה חברתית ועוד כמה דברים נחמדים....הכל דרך למידה משמעותית

 

מרכז ברכות בגן הילדים

 

מה זה? מרכז פעילות בו הילדים כותבים ברכות זה לזה או למישהו ממשפחתם.

מה לומדים? מפתחים יכולת אוריינית, מוטוריקה עדינה, שפה ואינטליגנציה רגשית.

לאיזה גיל זה מתאים? כתיבה מתאימה לגילאי 4 ומעלה, אבל ניתן לפתח מרכז שיתאים גם לגילאי 3 באמצעות ברכות מוכנות.

 

מה צריך?

 

כיסים שקופים עם כרטיסי ברכה מוכנים לצביעה: מזל טוב, סליחה, בהצלחה, תודה, ועם כרטיסים ריקים לילדים גדולים יותר.

אפשר לתלות על קיר כרטיסי ברכה מוכנים להשראה לילדים ולכתיבה עצמאית.

טושים רגילים ומיוחדים

מדבקות יפות

סרטי מתנה

מעטפות

 

לפני שפותחים את המרכז עורכים פעילות בקבוצה עם הילדים שתסביר את מטרת המרכז ותלמד אותם כיצד לפעול בו:.

לפניכן הצעות לפעילות בקבוצה קטנה לפתיחת המרכז

 

מטרה: הילדים ילמדו על הבעת רגשות ואיחולים דרך כתיבה

 הילדים יכינו ברכה

 

מה צריך: כרטיסי ברכה מוכנים, כרטיסי ברכה ריקים, טושים, מעטפות, חומרים לקישוט

 

הפעילות:

 

הצעה 1: נפתח בסיפור על ילד שרוצה לבקש סליחה. נשאל את הילדים איך הוא יכול לבקש סליחה?

נציע לילדים דרך לבקש סליחה- באמצעות כתיבה

 

הצעה 2: נראה לילדים את הכרטיסים המוכנים( מהחנות) נשאל אותם אם הם יודעים מה הם, למה הם משמשים? מה הם חושבים?

נסביר לילדים את המשמעות של הכרטיסים. נציע להם להכין כרטיס למישהו שהם אוהבים או למישהו שהם רוצים לומר לו סליחה.

הילדים יבחרו כרטיס, יכתבו בעזרת איש הצוות את הברכה המתאימה, יקשטו ויכניסו למעטפה.

 

הרחבה של הפעילות, מרכז דואר

 

ניתן להכין בגן תיבות דואר אישיות לכל ילד.

 

המטרה: לעודד את הילדים ליצור כרטיסי ברכה

            לפתח קשרים חברתיים

            לפתח יכולת אוריינית

 

מה צריך:

 

להכנת תיבות אישיות:

1. לאסוף קופסאות של מטרנה, לעטוף בטפט ולשים את שם הילד. אפשר גם תמונה

                     2. להכין מעטפות גדולות עם שם הילד\תמונה

                    3. להכין שקיות נילון קשיחות עם שם הילד\תמונה

כמובן שניתן לתת לילדים לקשט את התיבה שלהם.

 

הכנת תיבה גדולה לאיסוף הכרטיסים:

 

קופסא של קורנפלקס או כל קופסא אחרת בגודל מתאים. לצבוע בצבע אדום\טפט אדום. להוריד מהאינרנט את הסמל של הדואר או להמציא סמל יחד עם ילדי הגן, בפעילות בקבוצה קטנה. להכין חריץ להכנסת המכתבים. לא לשכוח להכין פתח להוצאת המכתבים.

 

בכל יום יש ילד תורן שבסוף היום מחלק את המכתבים אל תיבות הדואר של הילדים. אפשר להכין לשם כך תיק מיוחד או סלסלה מתאימה.

 

אפשר שהצוות יכין לילדים גם ברכות מדי פעם כדי שלא יהיו ילדים מקופחים...למשל כל הכבוד... ראיתי שהצלחת....שוויתרת...

 

בסוף השבוע הילדים מרוקנים את תיבות הדואר שלהם.. אם הם מצליחים להתאפק...

 

אפשר גם לשתף את ההורים שיכתבו לילדים. כדי לקבל שיתוף פעולה יעיל כדאי לשלוח להורים כרטיס ומעטפה עם מכתב הסבר.

 

 הפעילות יכולה להיות במסגרת לימוד על הדואר, כתת נושא וללמד את הילדים על גלויה, מכתב, מעטפה, בול, וכן הלאה. לסיום כמובן לשלוח מכתב אמיתי בתיבת הדואר...

 

יישמתם? צלמו והעלו לפייסבוק שלנו! 

 

 

נשתמע!

 

אביטל פריאל

"המצפן" 

 

הכרת כבר את המדריכים שלי?

לחצי כאן וקבלי שפע רעיונות והשראה

 

https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=60321-25769855052-11864

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

© כל הזכויות שמורות לרב גן ישראלי - זאבי רוט

  • w-facebook
  • w-youtube